Einde stage en begin van de reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick en Monique - WaarBenJij.nu Einde stage en begin van de reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick en Monique - WaarBenJij.nu

Einde stage en begin van de reis

Door: rickenmoniqueinsydney

Blijf op de hoogte en volg Rick en Monique

25 Maart 2012 | Australië, Sydney

Hee allemaal,

Terwijl Rick in New Zealand zat, was ik bezig aan mijn laatste 2 weken stage en laatste 2 weekenden in Sydney. Afgelopen weekend ben ik met Joke en Chantal naar Huntervalley geweest, de grote wijnvelden in het binnenland van Australie. We hebben die dag eerst een tussenstop gehad bij het wildlife park waar we tussen de kangoroo’s en koala’s konden lopen en waar we als verrassing ineens de mogelijkheid hadden om een slang vast te houden, die mogelijkheid heb ik natuurlijk wel aangepakt! Het was een gezellige dag met bezoekjes aan wijnboeren, wijnproeverijen, een chocolade fabriek, kaasboerderij en een bierbrouwerij. ’s Avonds konden we natuurlijk niet achterblijven om ook hier St. Patricksday te vieren, dus snel omkleden in onze groene pakjes en op naar de kroeg!

Afgelopen vrijdag heb ik mij laatste stagedag gehad en heb ik afscheid van iedereen genomen. Het was erg dubbel, van de ene kant was ik ontzettend blij omdat de reis nu echt kan beginnen maar van de andere kant is het erg jammer dat ik alle leuke mensen uit de praktijk niet meer terug zal zien. Als afsluiting had ik een schaal gemaakt met allemaal Nederlandse koekjes zoals bokkenpootjes en gevulde koeken, deze kun je hier kopen bij een grote internationale supermarkt waar ze een Nederlands schap hebben. Ook had ik voor iedereen een tasje gemaakt met allemaal Nederlandse dingen zoals klompjes, dropjes en koetjesrepen. Dit vonden ze allemaal erg leuk. Na uitgebreid afscheid genomen te hebben kan de reis nu echt beginnen!

Gister zijn we met iedereen uit het huis voor de laatste keer opstap gegaan, hier hebben we een goed feestje van gemaakt! We zijn in een luxe club in The Rocks geweest, het oudere gedeelte van Sydney. Vannacht hebben we de laatste nacht in stagehuis gehad en we zijn net klaar met het inpakken van onze backpacks. Vanavond om 11 uur hebben we de nachtbus naar onze eerste stop, Byron Bay (12 uur in de bus). De reis die we gaan maken ziet er tot nu toe al volgt uit:

Byron Bay, 26 t/m 30 maart: o.a. surfdag, uitgaansgebied
Gold Coast, 30 maart t/m 3 april: strand/snorkelen
Brisbane, 3 april tm/ 5 april: stad bezoeken
Noosa, 5 april t/m 9 april: 3 day canoe and camp tour
Hervey Bay, 9 april t/m 13 april: 2 daagse fraser island tour
Airlie Beach, 14 arpil t/m 19 april: 3 day sailing tour
Townsville, 19 april t/m 21 april: magnetic island daytour
Cairns, 21 t/m 26 april: snorkelingtour greatbarrier reef, raften, daintree forest tour, bungeejump!

We hebben er super veel zin in en we zullen proberen om jullie geregeld up to date te houden met onze reisverhalen!

Groetjes Monique

• 26 Maart 2012 - 08:40

Colette:

Proficiat met afsluiting van jullie stages ;) Lijkt me idd wel dubbel zo'n afscheid! Nu lekker reizen en genieten van alle leuke dingen die je gaat doen! Wauw, jullie planning, heel gaaf!! Enjoy! X Colette

• 29 Maart 2012 - 07:25

Daphne:

heel veel plezier sjatties

• 31 Maart 2012 - 10:07

Linde:

nog 29 dagen en dan ben je BACK. whoooopwhoop

• 01 April 2012 - 09:56

Theo En Karin:

Leuke verhalen en mooie foto's. Geniet nog lekker van jullie laatste maand down under. Groetjes

• 08 April 2012 - 12:18

Hallo Monique en Rick
    Wij hopen dat jullie genieten van jullie vakantie! Fijne paasdagen toegewenst vanuit Sittard!

• 08 April 2012 - 12:18

• 08 April 2012 - 12:19