stage, werk, vrijetijd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick en Monique - WaarBenJij.nu stage, werk, vrijetijd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick en Monique - WaarBenJij.nu

stage, werk, vrijetijd

Door: rickenmoniqueinsydney

Blijf op de hoogte en volg Rick en Monique

02 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Hier een verhaaltje van Sydney’s nieuwe postbode! Ik ben dus eindelijk begonnen met werken, na een lange vakantie dan eindelijk aan de bak. Ik dacht wat voor een fijne baan is postode! Lekker buiten wandelen, beetje brieven in een brievenbus stoppen, nou dit valt vies tegen hier!!!!! Na 6 uur gewerkt te hebben op dag 1 was ik helemaal kapot. Mijn benen en voeten kon ik niet meer bewegen, zo’n spierpijn heb ik nog nooit gehad! 1 straat is wel meer dan 1 km lang en in elke straat is op zijn minst 1 super steile berg. Nu heb ik dit werk een paar dagen gedaan en mijn lichaam begint eraan te wennen en kan nu makkelijker aan een stuk doorlopen. Het werk is wel heel leuk je ziet elke keer een ander gebied van Sydney, dus ik zie dit werk als een betaalde (zeergoed betaalde) sightseeing door Sydney + a VERRY VERRY GOOD EXERSICE!! En dus extra geld voor mijn reisjes.

Met Monique gaat het allemaal erg goed op de stage. Ze heeft te horen gekregen dat haar Engels in deze paar weken al erg goed vooruit gegaan is, en dit was een van de doelen wat ze hier graag wilde bereiken, goed bezig dus. Ze leert enorm veel op de stage en de begeleiders nemen alle tijd om haar alles uit te leggen.

Wat hebben we nog allemaal gedaan sinds ons laatste bericht? Nu moet ik weer even diep gaan graven want we maken zoveel mee. We waren gebleven bij het bondi rescue verhaal. We hadden een boekje gekregen van de contact persoon van monique met verschillende wandelroutes erin. Hier hebben we met zijn 3e in zitten kijken en er eentje uitgekozen. Een wandeling van 4 uur langs allemaal verschillende baaitjes en dorpjes. Dit was een super mooie wandeling, we hebben plekken gezien met uitzichten die zeer geschikt zijn voor een reisbrochure. Tijdens deze wandeling kregen we wel een besef hoeveel variatie Sydney te bieden heeft. Je loopt voor je gevoel in een tropische woud met allemaal supermooie haventjes en strandjes en het lijkt even alsof je helemaal in de middel of nowhere bent. Als je dan op bepaalde plekken door het bos kan kijken zie je super mooi de skyline van Sydney met opera house en harbourbridge, ongelofelijk hoe mooi.

De dag erna zijn we met een groepje uit het huis naar Rosebay geweest een strandje hier 15 min vandaan. We willen graag zoveel mogelijk strandjes zien hier in Sydney, want de een is nog mooier dan de andere en er zijn er megaveel. Rosebay zou een aanrader zijn om te kajakken en wij hebben dit advies dus opgevolgd. We kwamen er aan en de eerste indruk was: hoe kan het dat die strandjes zo mooi zijn en het is maar een paar kilometer buiten het centrum. Wij daar met zijn alle een kajak gehuurd en hup het water op. Na zo’n 30 min te hebben gepaddeld met zijn alle zijn we eens even van het uitzicht gaan genieten. Dit was even een stil moment voor iederen, je had hier 360 graden fantastisch uitzicht. Van een klein eilandje tot skyline tot ver schillende mooie witte strandjes (en beetje blauwig water:))tot een heuvel met allemaal dure klippen, een woord: amazing!

Inmiddels zijn in het huis een hele groep nieuwe mensen aangekomen en is de oude garden terug naar huis. Ik ben met een paar nieuwe huisgenoten naar een wildlife park gegaan om voor het eerst eens een kangoeroe en koala te zien hier. Al is het in gevangenschap, maar ik heb er een paar gezien. Dit park was niet heel erg groot en je was er binnen 2 uurtjes ook wel doorheen, maar het was wel gezellig en een leuke manier om de nieuwe mensen te leren kennen. Monique zat lekker op stage!

Op 26 Januari is het hier Australia day dit is een feestdag en werd ons verteld dat het een beetje Koninginnedag achtig was. Dat iedereen hier de hele dag aan het feesten is, veel dronken mensen blabla. Wij vol goede moet op weg naar het Centrum om de hele dag te kunnen feesten. Nou een braderie in Nederland is feestelijker dan dit. Met koninginnendag is dit dus totaal niet te vergelijken.
We hebben deze dag gezellig door het centrum gewandeld en af en toe een drankje gedaan om ons voor te bereiden op het vuurwerk. Iedereen verzamelde zich hier in de haven en wij hoopte dat dit wel wat zou worden, want de dag zelf was niet echt iets bijzonders. Daar kwam eindelijk het vuurwerk en we kunnen wel zeggen dit heeft de rest van de dag wel goed gemaakt. Dit vuurwerk was onderhand nog beter dan nieuw jaar en bleef wel een half uur doorgaan! We kunnen niet beschrijven hoeveel en mooi vuurwerk we hebben gezien.

In 2000 zijn hier in Sydney de Olympische spelen geweest en dus is hier ook een Olympisch park. Ik was er al een paar keer langs gekomen en wilde hier toch wel graag naartoe. Wij in het huis rond gevraagd wie er met ons mee wilde, en we zijn toen met een klein groepje naar het park geweest. Was wel een leuke ervaring alle verschillende stadia gezien en rondgelopen door het park. Zo’n park is toch groter dan je denkt, net een kleine stad. Er was deze dag niet zoveel te doen dus we hebben niet echt van wedstrijden kunnen genieten, maar het was wel leuk om mee te maken.

We zijn ook nog verschillende keren opstap geweest, maar ik vond het een beetje tegenvallen. We gingen heel vaak naar gewone simpele kroegen die we thuis ook hebben, we wilde graag ergens opstap wat echt bij zo’n grote stad hoort. Omdat het voor verschillende huisgenoten de laatste keer was wilde deze graag naar een luxe club the IVY. Er werd verteld dat de vrouwen in mooie jurken moesten en de mannen op zijn minst in een blouse met chique schoenen. Ik, met minimaal bepakte backpack, moest dus even opzoek naar iets wat er een klein beetje chique uitzag. En ja hoor een mooi blousje kwam te voor schijn. Met monique aan mijn hand (lijkt wel gala), en de rest van het huis opweg naar ‘The club’ van Sydney. Bij aankomst werd er eerste gekeken of de groep niet uit te veel jongens bestond, want dan kom je namelijk niet binnen. In het huis is dit gelukkig goed verdeeld en konden we met de hele groep doorlopen. Toen we binnen stapte was het een open dakterras met een fontein en een boom in het midden van de dansruimte, heel mooi. Er was ons uitgelegd dat je het beste met een paar personen samen een champagne fles kon bestellen dit was namelijk het goedkoopste (we blijven toch Nederlanders) dus zo gezegd zo gedaan. We hebben ons de hele avond goed geamuseerd en na een tijdje was champagne toch redelijk te drinken. Liever bier, maarja na meer dan 10 dollar per biertje te moeten betalen gaat de lol er hier snel vanaf. Eindelijk het gevoel met opstap gaan dat je denkt, ja dit is toch totaal iets anders dan dat je thuis gewend bent. Iedereen was erg enthousiast en waarschijnlijk gaan we hier nog vaker komen. Eerst opzoek naar andere leuke barretjes.

Als laatste ga ik nog vertellen dat we naar het chinees Nieuwjaar zijn geweest hier. Hoe wij de turken, Marokkanen en polen in Nederland hebben zijn het hier de Aziaten. Je ziet hier meer Aziaten rond lopen dan wat anders. Chinees Nieuwjaar is dus een grote happening hier. De optocht duurde erg lang en was niet echt spectaculair. Wel hebben we een paar van die draken gezien waar dan bijv. 10 personen in zitten en die dan rond rent, alsof er echt een draak door stad raast. Dit was erg mooi om te zien en zeker de moeite waard om een keertje gezien te hebben.

Ja jongens zoals jullie lezen maken we heel veel dingen mee en beginnen we toch wel een beetje ons hart te verliezen hier in Sydney. Dit zou echt een plek zijn waar ik zou kunnen wonen, je hebt hier zoveel mogelijkheden en faciliteiten bij de hand dat is bijna niet te beseffen. Maar niet getreurd we komen op afgesproken datum gewoon naar huis (oost, west, thuis best)! We bedenken ons wel, als dit al zoveel indruk maakt, wat moet de rest van onze reis dan wel niet voorstellen. We hebben in verhouding pas zo weinig gezien hier! Daar zullen we vanzelf wal achter komen de komende maanden.

Nu gaat postbode Siemen er een einde aan breien! Jullie horen snel weer van ons want er staat nog heel veel op de planning om te doen!

Veel groetjes,

Rick en Monique

• 02 Februari 2012 - 12:16

Arjan Poelen:

Eey eey
    Klinkt echt allemaal super goed. Zo te horen hebben jullie het goed naar de zin:). vooral rick met zijn:'' Monique zat lekker op stage!''. Nja nog een fijne tijd daar en groetjes uit het warme Sittard ( NOTT! -4 ofzo).

• 02 Februari 2012 - 13:52

Karin:

Heee Rick en Monique,

Leuk om ook jullie avonturen te lezen! Nou Rick je komt dus helemaal afgetraind terug??? Succes nog met je post, hoorde dat het regende nou daar? en Monique en Joke nog veel succes met jullie stage!!!

Mis jullie en dikke zoen vanuit Portugal!

• 02 Februari 2012 - 16:06

Daan:

Heej fijn te huren desse ondanks de stage wal dien weag hes gevonden! Meugse neejt soms met de fiets rondbringen hesse iig nog bietje aafwisseling(a) vuul plz nog allebij!

• 02 Februari 2012 - 18:44

Ed En Nancy:

He jongens, Goed om te horen dat het allemaal zo goed gaat met jullie. Jullie amuseren je wel en komen niks te kort. Veel plezier en Monique probeer te genieten als "Rick weer ergens aan het genieten is als jij moet werken". Rick succes met postbode spelen en je ziet maar het is niet zomaar een baan. Ha Ha.

• 03 Februari 2012 - 05:26

Rick :

in nederland stelt postbode niets voor beetje fietsen, autorijden en rondhuppelen:P hier is het net bergbeklimmen en rond een urrtje of 12 gril je bijna weg hier op de straat, maar zo kom ik trak in het vel thuis! en betaald ook nog.

• 06 Februari 2012 - 11:40

Daphne:

Erg leuk geschreven Rick, en mooie fotos! Ben nog steeds jaloers!

Je zegt trouwens wel dat Monique haar Engels is gegroeid, maar dat van jou mag ook nog wel groeien he meneer Kessels. (verry en exersice) Of is dat gangbare taal in Australie?

Anyways, als jullie terug zijn moeten jullie ons maar snel komen opzoeken in Berlijn, het is alweer bijna 1jaar geleden dat we elkaar voor t laatst hebben gezien.. crazy shitttt.

geniet er nog van daar, en natuurlijk van nieuw zeeland en die eilanden! Tot snel xx

• 13 Februari 2012 - 19:31

Lou & Ernie:

Hallo jongelui, het doet ons goed om te horen dat het jullie zo goed vergaat.Hier is de ergste kou voorbij,de friezen hebben geen 11 stedentocht meer,maar weej wal lekker de VASTELAOVEND noch .( Getver, al det gezoeeeep ). We hopen dat jullie nog een te gekke tijd daar dadelijk gaan krijgen met dat rondtrekken.
    Gr. LouenEr

• 15 Februari 2012 - 11:22

Sandra:

Heeej :)
    super leuk alle verhaaltje en foto's
    gister fysiofeest gehad zonder jullie :(

Xje

• 16 Februari 2012 - 12:22

Sanne Lemmens:

Hallo Monique en Rick,

Allereerst wou ik even zeggen bedankt voor het kaartje echt super leuk en lief!
    Zo te lezen gaat het echt goed daar in Sydney, echt super!

Heel veel groetjes en nog een mooie tijd!

xxx