Nieuw Zeeland avontuur - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rick en Monique - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland avontuur - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Rick en Monique - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland avontuur

Door: rickenmoniqueinsydney

Blijf op de hoogte en volg Rick en Monique

24 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo Allemaal,

Hier weer even een verhaaltje van mij Rick. Ik zit nu mijn waarbenjij.nu verhaaltje te typen in een hostel in Christchurch in Nieuw Zeeland, waar ik 12 dagen geleden ook ben begonnen aan mijn Nieuw Zeeland avontuur. Uit verveling ben ik dit verhaaltje nu al gaan typen, omdat ik vanmiddag door de stad heb rond gelopen en er werkelijk niets te doen is. Alles is verwoest door de aardbeving dik een jaar geleden. De stad lijkt er nog precies zo uit te zien als hoe het eruit zag vlak na de aardbeving winkels staan nog vol met alle producten, maar niemand heeft toestemming om deze panden te betreden. Ik heb gezocht naar een supermarkt om boodschappen te doen, maar alle supermarkten waren gesloten. Er is een klein container park gebouwd waar alle winkels die betrokken zijn geraakt bij de aardbeving hun eigen kleine winkel hebben kunnen heropenen.(niet veel mensen bezoeken deze winkels) heel erg om te zien hoe deze eerst best wel levendige stad veranderd is in zo iets triests.

Maar goed eerst gaan we 2 weken terug. Het laatste weekend voor ik naar NZ zou vertrekken wilde ik nog graag naar Watson bay dit is een erg mooi strandje in Sydney waar ik nog niet geweest was. Met en paar huisgenoten hebben we hier lekker aan het strand gelegen. Terwijl we lekker aan het zonnen waren verzon iemand hoe mooi en vet het zou zijn als we een bootje zouden huren, om over het water in Sydney te varen. 5 min later hadden we een bootje gehuurd voor de volgende dag met 8 personen. De dag erna hebben we met zijn alle ons bootje opgepikt en zo heerlijk een paar uur over het water in Sydney gevaren, dit was echt een heerlijke afsluiter om vervolgens te vertrekken naar Nieuw zeeland. Op de terug weg van ons boot tripje hebben we nog de ferry terug gepakt om de mooie zonsondergang bij het opera house en de harbour bridge te bekijken, dit was echt ongelofelijk mooi.

De dag erna was het dan zover, ‘s middags mijn tas ingepakt daarna wachten tot Monique terug was van stage, om dan de vertrekken naar het station en vliegveld. Na afscheid genomen te hebben en ingecheckt te hebben op het vliegveld begon het toch wel te kriebelen, ff alleen naar een ander land om rond te reizen hoe zal dat gaan verlopen?. In het vliegtuig zat ik naast een Duitse jongen die ook alleen ging rondreizen door nieuw zeeland, we moesten beide 5 uur wachten op het vliegveld in Nieuw Zeeland om vervolgens verder te gaan met onze trip, gelukkig waren we dus niet alleen. Na 5 uur gepraat en geslapen te hebben kon ik verder met mijn avontuur. In Christchurch heb ik de shuttle service naar Greymouth gepakt (dit is van de oost naar de westkust) om daar met mijn echte bus tour te beginnen. Tijdens deze shuttle service kreeg ik voor mijn gevoel al te maken met de mooiste uitzichten die je je maar kunt voorstellen. Prachtige meren, rivieren, bergen enz. Belachelijk veel foto's zitten maken, om vervolgens van alle andere te horen dat dit uitzicht nog niets is in vergelijking met de rest van Nieuw zeeland. Eenmaal in Greymouth te zijn aangekomen had ik 1 uurtje de tijd om boodschappen te doen, om vervolgens verder te gaan met de echte bus tour. Ik naar de supermarkt allemaal eten in blik gekocht (dacht lkkr makkelijk). Eenmaal in de bus te zijn ingestapt stroomde de bus vanzelf vol met allemaal andere mensen die ook met deze organisatie reizen. Iedereen was erg aardig en heb veel mensen leren kennen. Onze eerste stop was Franz Josef dit is een klein dorpje in de buurt van een gletsjer. Hier hebben we meteen een full day hike over de gletsjer geboekt. Toen iedereen zich in het hostel verzameld had zijn we met zijn alle naar de bar gegaan, dit was erg gezellig en kon ik iedereen goed leren kennen. ’s Avond ging iedereen koken en ik dacht dus ff lkkr makkelijk mijn maaltijd te bereiden. Ik de macaroni uit blik opgewarmd en de eerst hap in mijn mond gestopt, vervolgens weer uitgespuwd en alles in de prullenbak gegooid, niet te eten die rommel! De dag erna zijn we de hele dag wezen wandelen over de gletsjer, dit was echt een super ervaring die ik waarschijnlijk niet snel meer zou meemaken.

De volgende dag zijn we verder gereisd naar Queenstown met een paar tussen stops. Intussen heb ik ontzettend veel mensen ontmoet en met een groepje Ieren reis ik eigenlijk steeds samen (goed om mijn Engels te verbeteren) Ook kwam ik steeds meer in contact met de rest van de groep en het was erg gezellig met zijn alle. In Queenstown aangekomen heb ik aangegeven dat ik hier langer wilde blijven dan dat deze bus zou blijven, de meeste mensen gingen na 2 dagen verder en ik ben hier 6 dagen gebleven samen met het groepje Ieren en nog een paar anderen. De eerste dagen Queenstown waren we nog met zijn alle bij elkaar, we hebben verschillende wandelingen gemaakt die echt ongelofelijk mooi waren met uitzicht over de hele stad en meer(onbeschrijfelijk hoe mooi Queenstown is). natuurlijk hebben we ook met zijn alle St. Patricksday gevierd een Iers feest wat heel populair is in Nieuw zeeland. (komt een beetje in de buurt van Koninginnedag maar dan groen) dit was allemaal erg gezellig. na deze dag zijn de meeste mensen van de bus door gereisd naar verdere bestemmingen, en zijn we met een klein groepje over gebleven en intussen waren we best goede vrienden geworden terwijl we elkaar pas een paar dagen konden.

Na zoveel dagen met iedereen samen te zijn geweest heb ik een cruise door mildford sound geboekt in mijn eentje om ff alleen te zijn en van de ongelofelijke mooie natuur te genieten, wat al steeds meer op the lord of the rings begon te lijken.

Na nog een paar dagen Queenstown en een paar Fergburgers verder (een super deluxe Hamburger in Queenstown wat heel lkkr smaakt) waren we nog maar met zijn 2e over om verder te reizen met een andere bus en dus een nieuwe groep. Eigenlijk zouden we met meer zijn maar een paar zijn met het vliegtuig verder gegaan, en eentje heeft ons verlaten om op een andere plek in Nieuw Zeeland te proberen om een rol te krijgen in een film "The Hobbit" een verhaal wat zich afspeelt voor Lord of the Rings als ik het goed heb. Ben benieuwd of hij het gaat maken.

De volgende stop plaatsen waren MT Cook en Rangitata dit is het gebied wat veel gebruikt is voor de Lord of the rings films. Niet dat me iets bekend voor kwam maar het was wel weer onbeschrijflijk hoe mooi de natuur daar is. In deze plaatsen was verder niet veel te doen dus hebben we lekker gerelaxt en uitgerust naar een paar te drukke dagen Queenstown.
Nu dus terug in Christcurch in mijn uppie na afscheid genomen te hebben van nieuwe vrienden, om te wachten op mijn vlucht vrijdag morgen om 7 uur. Het beste deel hiervan is dat mijn eindbestemming van deze vlucht Sydney is en niet NL, want ik wil voorlopig nog niet na huis. We hebben het tot nu toe nog veel te goed hier aan de andere kant van de wereld.

Algemene indruk van mijn Nieuw zeeland avontuur. Het was een super mooie ervaring en het land is ontzettend mooi. De foto's laten nog niet half zien hoe mooi het echt is. Ik sta er versteld van hoe snel en hoeveel nieuwe mensen je leert kennen, waar je nog best wel goed bevriend mee raakt ook. Kortom een trip die ik absoluut niet had willen missen. Nu op naar Sydney om vervolgens met Monique nog en paar weken door Australie te reizen.

Cheers,

Rick


  • 24 Maart 2012 - 19:14

    Annet (moeder Joke):

    Nou Rick dat ziet er inderdaad geweldig uit! Wat een natuurpracht! Je hebt genoten zo te zien. Nog een hele fijne vakantie voor de komende weken toegewenst!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Stagereis Australie

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2012

Einde stage en begin van de reis

24 Maart 2012

Nieuw Zeeland avontuur

01 Maart 2012

The Fiji experience

23 Februari 2012

Even een up-date en dan up to Fiji!

02 Februari 2012

stage, werk, vrijetijd
Rick en Monique

Actief sinds 05 Dec. 2011
Verslag gelezen: 724
Totaal aantal bezoekers 30754

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 29 April 2012

Stagereis Australie

Landen bezocht: