Even een up-date en dan up to Fiji! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick en Monique - WaarBenJij.nu Even een up-date en dan up to Fiji! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rick en Monique - WaarBenJij.nu

Even een up-date en dan up to Fiji!

Door: rickenmoniqueinsydney

Blijf op de hoogte en volg Rick en Monique

23 Februari 2012 | Australië, Sydney

Hi Everybody,

Voordat we morgen naar Fiji vertrekken moeten we jullie toch eerst even bijpraten over de afgelopen weken. Met het werken en de stage gaat het erg goed. Rick heeft vandaag zijn eerste loonstrook gekregen in de vorm van een cheque. Dat zware lopen door de wijken heeft zich goed geloond! Bij mij op de stage is ook alles nog goed. Naast alle leuke tripjes ben ik vandaag begonnen met het behandelen van eigen patienten. Wel even wennen om goed uitleg te geven in het Engels maar het gaat tot nu toe prima.

Er zijn ook weer een aantal weekenden voorbij waarin we vanalles hebben gedaan. We zijn naar de Torongo zoo geweest, een grote dierentuin in Sydney. Het mooie aan deze dierentuin was dat je bijna overal waar je stond uitzicht had op de stad met het operah house and the bridge. We hebben veel dieren gezien maar het toppunt hier was nog wel de Australische route waarbij we koala´s hebben gezien en kangoeroes konden aaien. Het weekend erna waren we door Siegrun (de contactpersoon) uitgenodigd om een weekend langs te komen in haar vakantiehuis. Dat wilden we natuurlijk wel. Ze heeft ons dat weekend helemaal verwend met veel lekker eten en leuke dingen. Haar 2 dochters en hun vrienden waren er ook dat weekend. Een grote maar gezellige groep dus. Het vakantiehuis lag in Currarong, een vissersdorp aan de kust richting Melbourne. We hebben hier mooi kunnen wandelen en snorkelen. De laatste dag zijn we naar Jervis Bay gereden. Dit is een heel wit strand met helder zeewater, mooier dan we tot nu toe hadden gezien! Ze zeggen dat dit het witste strand van de wereld is alhoewel we ons af vragen hoe ze dat kunnen vergelijken. We hebben hier lekker gerelaxed en natuurlijk mooie foto's gemaakt.

Afgelopen weekend hebben we een hele mooie wandeling gemaakt met een groep uit het huis. We zijn 's morgens vertrokken met de bus en zijn wat landinwaarts weer uitgestapt om vervolgens 10 km langs de kust te lopen. Dit was een hele mooie wandeling, tot nu toe de mooiste wandeling die we in Sydney gemaakt hebben. Het was erg gezellig om met zoveel nieuwe vrienden iets te ondernemen. Het voordeel aan Sydney is dat er ontzettend veel strandjes zijn. We zijn een strandje tegengekomen waar allemaal zeesterren in verschillende kleuren aan het strand lagen, erg mooi! Tijdens onze wandeling zijn we verschillende strandjes tegengekomen en hebben we even een pauze genomen om een lekkre frisse duik te nemen in de zee. Wat hebben wij toch een zwaar leven hier! Af en toe werken, paar dagen stage, wandelingen maken, naar de zee en opstap gaan.

Afgelopen weekend zijn we met zijn 2e een dagje erop uit gegaan. Zo zijn we over de harbour bridge gelopen, wat we niet niet hadden gedaan, en even genoten van het mooie uitzicht. Toen door naar de grote Fish market in Sydney. We hebben hier onze ogen uitgeken. En natuurlijk ook een lkkre verse vis gekocht en thuis klaargemaakt en opgegeten, smaakte heerlijk. We wilde graag een oester proberen op de vismarkt en hadden na lang zoeken eindelijk een kraampje gevonden die er 1 los wilde verkopen. Uitgebreid voor aan een tafeltje gaan zitte, om vervolgens in 5 sec te zien hoe Monique probeerd een oester op te eten en meteen weer uitspuugd, haha! Niet zo lekker dus, even een leuk momentje voor Rick. Als afsluiter nog even naar de Sydney tower geweest waar je de stad van bovenaf kan zien, weer erg indrukwekend allemaal!

Dit was even een kort berichtje om jullie up to date te houden voordat we aan een nieuwe reis beginnen. We hebben de koffers gepakt, de kamer gestofzuigd en zijn klaar om vannacht naar Fiji te vertrekken. Alhoewel de weersvoorspelling niet heel geweldig is zo midden en het regenseizoen hebben we er erg veel zin in! Lekker zo'n weekje voordat we aan de laatste 3 weken stage/werk beginnen.

Tot in het volgende bericht over de Fiji experience!

x Rick & Monique

• 25 Februari 2012 - 11:12

Bert, Miriam, Casper:

Tja, wat is het studentenleven toch zwaar! Heel veel plezier op de Fiji-eilanden. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes, Bert, Miriam en Casper

• 28 Februari 2012 - 10:55

Sandra:

Geniet van jullie mini-vakantie :)
    XJe

• 28 Februari 2012 - 22:12

Carine:

Ha Rick en Monique!

En toch blijf ik jaloers, als ik al jullie verhalen lees... Geniet ervan, het gaat allemaal zo snel voorbij!

Hier gaat alles z'n gangetje. Jamie groeit als kool en is waarschijnlijk niet eens meer een echte baby, als jullie terug komen!

Have fun nog!!

Kus,